Löneadministration
Lön är ett område som många företagare tycker är lite komplicerat. Det är viktigt att lönehantering fungerar bra i bolaget för att undvika missnöje i organisationen. Har ert företag en handbok eller policy eller är ni kollektivanslutna? EKORD har möjlighet att hjälpa ert företag med alla frågor som rör löneadministration.
Anställda kan rapportera frånvaro eller utlägg i ett webbaserat system och löneadministratören på EKORD framställer sedan lönespecifikation för varje anställd i företaget. Vi hjälper företag i Göteborg eller andra orter med löneadministration och allt sker digitalt över webben. Behöver ni rådgivande stöd i lönefrågor eller hjälp med hela administrationen, EKORD kan hjälpa er att identifiera och tillgodo se ert behov. Er konsult på EKORD kan hjälpa er med:
- Avvikelsehantering som t.ex. frånvaro eller föräldraledighet
- Besvara frågor från anställda
- Hantera förmåner och utläggsredovisning
- Kontrolluppgifter till myndigheter
- Stöd till företagsledare